Selasa, 6 April 2010

Memori

sekarang saat-saat genting buat aku dan kawan-kawan,kitaorang akan ke medan tempur tidak lama lagi,huh...moga-moga semangat untuk menggapai kemenangan bersemarak di dada bagai mujahidin-mijahidin di medan perang untuk meninggikan kalimah Allah.

sedang semangat nak habiskan tulis asssaimen ni,teringat pula kat blog aku yang dah lama rasanya tidak diziarahi,so aku putuskan untuk berkongsi sesuatu, gambar-gambar ketika menghabiskan masa sehari suntuk dengan beberapa orang arab. misinya: memahirkan diri-diri yang tidak beberapa nak mahir ni bertutur dalam bahasa arab. alhamdulillah misi ini dianggap berjaya.
dua orang yang come ni anak ust majid, Bilal dan Sundus,walaupon kitaorang ni orang luar tambahan lagi bukan dari suku kaum yang sama, mereka sangat mesra melayan walaupon xberapa nak faham kitaorang cakap ape,hee..

ni pula sarah,xmasuk tadika lagi ni,adik kepada dua yang kat atas tadi tu,dia xnak kat kitaorang...payah skit la nak dekat dengan dia ni,huhu


ni la si Sundus,spoting kan..

.
ni lah muak muka yang ikut rehlah hari tu, semuanya macam teruja sangat dengan rehlah ni,apa tidaknya rehlah ini bagaikan menyuntik semangat baru untuk bercakap arab dengan lebih yakin.


semua gambar kat atas tu satu tempat je, hadiqah al-hayawanat kecuali gambar sara, dia time tu atas bas..lepas tu kitaorang pergi ke kedutaan jordan,tujuannya nak suruh kitaorang ni bercakap. so kena la tanya ape-ape soalan kat diorang yang kat sana tu. ini gambar time kat sana: kedutaan jordan




lepas tu, makan tengah hari kat mat'am al-raushah dan seterusnya ke muzium kesenian islam.letih sungguh hari tu tp ape-ape pon sangat best coz misi berjaya. harapnya musim yang akan datang ada lagi rehlah sebegini, selain dapat bertutur kita juga dapat mengenal sahabat baru,dapat kalimat-kalimat baru dan lain-lain lagi lah, yang paling penting semuanya positif.

0 ulasan:

Catat Ulasan