Jumaat, 12 Mac 2010

Itu pilihan ku


Hari ni senarai nama pelajar yang akan ke Timur Tengah telah keluar. Salah satu nama yang tercatit nama aku.gembira ka aku?sememangnya impian ku untuk ke sana buat kali ke dua memang ada,mimpi ku untuk keliling dunia xpernah luput, dunia ku dunia arab. dunia tinggalan sejarah para nabi, tempat yang melakar peristiwa penting dalam sejarah islam.aku ingin mengutip ilmu bahasa. bahasa aku bahasa arab.melalui bahasalah segala ilmu berkembang.jatuhnya empayar islam kerna bahasa, bangunnya Eropah dari gelapnya dunia adalah bahasa.

Tapi masih adakah lagi peluang ku untuk ke sana buat kali kedua,mimpi ku di sana meraih ilmu bertutur lantas dapat membaca. peluang untuk ke sana akan tercapai jika aku di beri peluang tanpa sebarang bayaran lagaknya seperti orang-orang yang dapat tuah. jika tuah itu bukan milik ku hanya pada Allah aku berserah dan menadah agar aku menjadi hamba yg redha dengan ketentuanNya. kenyataan yang perlu ku akui tuah itu bukan milik ku.

Ngandu ku hanya pada Tuhan, aku yakin setiap pengaduanku diperhatikan dan setiap yang aku dapat adalah yang terbaik dari sisiNya. aku jua pohon agar aku dapat meraih hikmahNya, , tergolong dikalangan orang-orang yang berilmu, agar ilmu itu menjadikan aku dekat dengan Tuhan ku.

Moga peluang ku untuk menadah ilmu di bumi ambia' tercapai dan ilmu itu menjadi pedoman buat ku. Qatar/Bairut tunggu aku, aku pasti sampai ke sana!!...v

0 ulasan:

Catat Ulasan