Jumaat, 8 April 2011

Impian itu menyakitkan



Aku banyak impian dan minpi-minpi indah. Ibaratnya aku punya dunia ini. Kalau aku ada pilihan, aku akan mengembara seperti Arai dan Ikal, impian mereka menjadi nyata apabila dapat mengembara ke seluruh Eropah dan separuh Afrika. Sememangnya mereka bermimpi untuk menjelajah Eropah dan Afrika akhirnya mimpi mereka menjadi nyata tapi siapa tahu. Mereka kanak-kanak di pinggir bandar yang hanya mampu bermimpi tapi itulah kejayaan sebuah impian yang penuh keazaman. Itu lah kisah Edensor.

Dan aku? Hingga saat ini masih bermimpi. Bagaimana untuk menjelajah bumi ini jika masih banyak kurangnya. Tapi apa yang pasti kata-kata hikmah Arai ini yang ku pegang

"Ini adalah keseronokan terbesar yang hanya mungkin dicapai oleh mereka yang berani bermimpi, berani keluar dari cengkerang siputnya, untuk menemukan jawapan pertanyaan ke atas dirinya".

Impian itu menyakitkan.

0 ulasan:

Catat Ulasan