Selasa, 26 Oktober 2010

Fanpage Facebook “I’m Proud To Be A Muslim” menghina Islam.



Baru sebentar tadi saya menerima satu link dari rakan Facebook (terima kasih kepada Redzuan Sulaiman) yang mengatakan fanpage Facebook “I’m Proud To Be A Muslim” menghina Islam. Pada mulanya saya tak berapa perasan apa yang tak kena dengan fanpage ni. Profile picture fanpage ini adalah gambar ayat-ayat suci Al-Quran Al-Karim. Bila tengok kepada ahli fanpage telah mencecah hampir 300,00 dan saya perasan ramai orang melayu Malaysia ‘LIKE’ fanpage ni. Setelah dikenalpasti fanpage ini bukan dibuat oleh orang Malaysia sebab ramai profile FB dari luar negara dan banyak komen dalam bahasa inggeris.



Mula-mula takde la syak apa yang tak kena dengan fanpage ni. Tapi bila baca pada komen wall banyak unsur mencarut dan maki hamun dari commenter, juga terdapat ‘fake’ Facebook profile yang meletakkan gambar berunsur lucah, saya berasa ada yang tak kena. Kemudian buka picture profile… Nauzubillah min Zalik… gambar-gambar profile terang2an menhina Islam dan Rasulullah secara langsung. Sila lihat gambar di bawah.




Klik link dibawah untuk melihat fanpage yang menghina islam

http://www.facebook.com/pages/Im-proud-to-be-a-Muslim/46199348327?ref=nfsblmbuka#!/pages/Im-proud-to-be-a-Muslim/46199348327

Jadi, kepada sesiapa yang telah ‘LIKE” fanpage ni sila ‘UNLIKE’. Mutual friends saya ada lebih 40 orang telah ‘LIKE’ fanpage ini tanpa disedari. Kemudian mari sama-sama ikut buat ada dengan klik ‘report page’ atau ikut instruction dibawah.

1) Klik pada ‘Report Page’




2) Select ‘Violence, crime or self-harm’, kemudian klik submit.



P/s : Musuh-musuh Islam sejak akhir-akhir ini semakin galak menghina Islam. Kepada semua umat Islam bangkit jangan berdiam diri.

artikel ini dicopy di sini. di panjangkan penyebarannya agar maklumat ini dapat disebarkan dengan seluas-luasnya.

0 ulasan:

Catat Ulasan